“Videoreporter Eline heeft alle belangrijke en leuke momenten tijdens de dag vastgelegd en een aantal mensen geïnterviewd. Het was een erg fijne samenwerking met de Aaaaha! the Actor Factory, bedankt!”
Wij maken mini documentaires voor evenementen, ook wel congresfilmpjes genoemd. Onze congresfilmpjes vormen het startpunt voor een interview, een brainstorm of een discussie. Onze congresfilmpjes vertellen een verhaal uit de praktijk. We laten klanten, medewerkers, burgers, betrokkenen of passanten aan het woord. Zo brengen we het onderwerp tot leven, we zorgen ervoor dat het echt ergens over gaat. Ontdek vandaag nog wat congresfilmpjes voor u kunnen betekenen.

Videoquiz
We spelen een quiz op basis van videofragmenten. We filmen klanten, collega’s of willekeurige voorbijgangers. Voor de camera beantwoorden zij een vragen als ‘Wat vindt u goede dienstverlening?’ We stoppen de video en de deelnemers raden het antwoord.

Mini documentaire
We maken een korte documentaire over een spreker of een genomineerde. De beelden van de thuissituatie of de werkomgeving voegen veel belevingswaarde toe aan het verhaal. De filmpjes kunt u inzetten om een breder publiek te bereiken.

Uitnodigingsfilmpje
Met een uitnodigingsfilmpje kunt u de aandacht vestigen op uw evenement. In een gezamenlijke brainstorm bedenken we een verrassende invalshoek voor een uitnodigingsfilmpje. We brengen sprekers, deelnemers of het onderwerp zelf in beeld.

Aaaaha! Bureau voor live communicatie helpt je om jouw collega’s, relaties en leden te verbinden en te activeren. Organiseer nu je eigen (online) evenement!

Verkeersslachtoffer
Op het nationaal verkeersveiligheidscongres gaf verkeersslachtoffer Nelly Vollebregt een aantal persoonlijke inzichten mee. Voordat zij opkwam vertoonden we een mini-documentaire waarin zij vertelt over haar ongeluk en de ingrijpende gevolgen op haar leven.

Hoe willen ouderen wonen?
Op een zorgcongres gaf Sodexo invulling aan een workshop. Bestuurders gingen met elkaar in gesprek rond de vraag: Hoe willen ouderen wonen? Als introductie op het thema vertoonden we een korte film waarin ouderen zelf antwoord geven op deze vraag.

Kent u Stedin?
Wij speelden een videoquiz met de medewerkers van Stedin. Op straat vroegen we een aantal passanten of zij Stedin kennen. Op een paar momenten stopt de video, de deelnemers moesten op die momenten raden welk antwoord men zou geven.

Medewerkerstevredenheid
Wat zou je veranderen als je een dag op de stoel van de directeur zou zitten? Die vraag stelden we aan een aantal medewerkers van Van Gansewinkel. Een link naar dit filmpje werd rondgestuurd door de organisatie. De payoff: neem deel aan het medewerkerstevredenheid onderzoek.

Uitnodigingsfilmpje
Dit uitnodigingsfilmpje werd gebruikt om de aandacht te vragen voor de Canonkaravaan. Geschiedenisdocenten werden uitgenodigd om lokaal een bijeenkomst bij te wonen over de canon van de Nederlandse geschiedenis.

Tips op een rij
We maakten een reeks korte filmpjes om deelnemers te werven voor de masterclass ‘Het evenement dat niemand wil missen – Hoe organiseer je dat?’ In de filmpjes geven we een voorproefje op het soort tips dat je tijdens de masterclass kunt verwachten.

Videoclip
Voor een serie trainingen van ENECO maakten we een videoclip over het belang van helm, handschoenen en schoenen met stalen neus (PBM). De zangeressen uit de clip traden ook op tijdens de safety dag, zij presenteerden een veiligheidsquiz.

Trots en verbondenheid
Voor het jaarcongres van MKB Nederland maakten we een serie filmpjes. Centraal staat de ondernemer als harde werker en hoeksteen van de economie. Dit filmpje creëerde een gevoel van trots en verbondenheid in de zaal.

Genomineerd
Voor de Lean Six Sigma Awards hebben we de genomineerden in beeld gebracht. Elke award uitreiking biedt een podium aan succesverhalen. In korte filmpjes kunnen we recht doen aan die verhalen, zonder dat het langdradig wordt.